woensdag, december 20, 2006

Zwart gebouw in het donker

Zwarter dan zwart, kan dat?


Als ik tijdens de donkere dagen voor Kerst naar de bibliotheek fiets 's ochtends is het tegen achten nog steeds lekker donker.


Vandaag maak ik een mini-omweg: ik wil de bibliotheek met de fel-verlichte parkeergarage ernaast fotograferen vanaf het Oxfordpad.

Dus ik maak een foto vanaf de Toulouselaan. Het resultaat valt mij niet mee, kijk maar. Veel zwart met zeer vage contouren en wat witte vlekken die de verlichting moeten voorstellen.


Als ik vlakbij de bibliotheek ben, op de Cambridgelaan, probeer ik het nog maar eens; deze keer beperk ik mij tot het gebouw.
Een foto van een zwart gebouw in het donker ziet er zo uit:



Ik vind het toch wel apart!








2 opmerkingen:

Distelvink zei

Lachen wat lelijk!

Anoniem zei

Ach, grijze gebouwen tegen een grijze lucht zijn ook bijna onzichtbaar.

Gerard