donderdag, augustus 24, 2006

Wilgenprints en -reliëfs


De wilgenprints op de raampanelen. De donkere vlakken zijn wilgenreliëfs.

De prints. Hoe langer ik ernaar kijk, hoe mooier ik ze ga vinden!

Zo, van iets dichterbij zie je ze nog beter. Is het niet net vitrage?

(Ik houd helemáál niet van vitrage....)

De panelen vormen de zonwering. Sommige kunnen open en dicht. Als de zon schijnt, sluiten ze met veel misbaar. Dat gebeurt automatisch. Schijnt ie niet, de koperen ploert, dan gaan ze open, ook met veel kabaal. Waait het te hard, dan blijven de panelen gesloten, zon of geen zon.

De wilgenreliëfs op de zwarte wanden

Erg veel foto's van de wilgenreliëfs heb ik nog niet gemaakt. Ik snap wel waarom: teveel zwart. Maar kijk, toch nog iets: een deur, met reliëf. Gelukkig!


Liefhebbers van wilgen komen aan hun trekken!

Jawel, knotwilgen.

1 opmerking:

Anoniem zei

... cette merveilleuse bibliothèque
qui plaît aux yeux des touristes et déçoit les travailleurs
qui y pénètrent,
est-elle un des facteurs
qui fera reculer
l'environnement tout proche ?

jean-luc